Du som kandidat får presentert stillinger som er relevante for deg. Ved å akseptere sporing fra oss, øker sannsynligheten for at du ser stillinger som er relevante for deg. Formålet med våre målinger er å gi våre kunder nødvendig informasjon om relevans og effekt av annonseringen.
Godta alle informasjonskapsler eller endre innstillinger?
Jeg er glad i det skrevne ord. Og jeg liker ekstra godt tekster som kan leses nesten akkurat som de står, bare bytte ut noen få ord, og så handler det om et helt annet fagfelt, men er (minst) like riktig. – Ragnhild Geirsdatter Nordvik, COO
I Frantz har vi tidligere brukt fotball som metafor for å forklare det vi driver med: Det er bare én målscorer, men de øvrige spillerne er minst like viktige for å sikre at ballen kommer frem til den som har det siste tøtsjet. Tilsvarende for søknaden: Den kommer fra ett medie/kanal, men noen må fange interessen hos kandidaten og sende hen i riktig retning av en endelig søknad.
NRKs fotballskribent Thore Haugstad publiserte rett før årsskiftet denne artikkelen og vipps har vi en ny fotballreferanse der verdien av data forklares i fotballverden. Jeg anbefaler å lese hele teksten, men ta på deg rekrutteringsbrillene: Bytt ut ordet fotball med rekruttering, spiller med kandidat, eiere med rekrutterer osv.
Vi må forstå verdien av statistikk. Og erkjenne at vi som mennesker ikke har evne og kapasitet til å gjøre objektive analyser i nærheten av det maskinene kan hjelpe oss med. Den menneskelige intuisjonen (les: magefølelse og synsing), blir ofte fordommer som hemmer oss i å ta de riktige og gode valgene.
“(…) for dataanalyse er her for å bli. Det er på høy tid at United våkner opp.” , Thore Haugstad– NRKs fotballskribent
Det er jaggu på tide at arbeidsgivere og rekrutterende ledere også våkner og begynner bruke dataanalyse i rekrutteringen.
Vi ses til datadrevne kandidatsøk i det nye året:)
Sture Ellingsen
CEO +47 975 01 706
sture@frantz.no
Tore Hjerde
Data & Analytics Manager + 47 915 16 574
tore@frantz.no
Ragnhild Geirsdatter Nordvik
COO +47 976 63 032
ragnhild@frantz.no
Kenneth Nordland Johansen
CTO + 47 413 13 424
kenneth@frantz.no
Eirik Isaksen
Project Manager +47 982 94 887
eirik@frantz.no
Emma Rosen
Marketing Technologist + 47 472 33 171
emma@frantz.no
Michael Andreas Kandola
Marketing Technologist +47 941 43 458
michael@frantz.no
Per Granaune
Full stack developer +47 975 73 006
per@frantz.no
Språk