Arendal kommune

Vil du bli vår nye kollega?

Vi søker:

Ingeniør forvaltning VA

Forvaltning, Arendal kommune

Saksbehandler Forvaltning

Forvaltning – Kommunalteknikk og geodata

 

Foto: Mona Hauglid

Arendal kommune vil være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi løser viktige oppgaver for lokalsamfunnet og samfunnet vi lever i. Se filmen om vår arbeidsgiverstrategi.

Arendal kommune blir 300 år i 2023 og har 3200 ansatte. Vi er vertskommune for Norges største demokratifestival Arendalsuka, vi arrangerer Norges eneste innovasjonskonferanse for offentlig sektor og vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål.  

Vi er en inkluderende arbeidsgiver og arbeider for at våre ansatte i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i samfunnet. Vi oppfordrer alle kvalifiserte til å søke på våre stillinger, uavhengig av hvem du er eller hvor du kommer fra.

Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger. 

I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest

Ingeniør forvaltning VA

Vi søker deg som har interesse og erfaring med Vann og avløp, både tekniske løsninger og saksbehandlingsprosess.

Arendal kommune skal være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen.

Avdeling Forvaltning er en av syv avdelinger i enhet Kommunalteknikk og geodata.
Avdelingen har blant annet oppgaver innen vannmåler, tilkoblinger vann/avløp, slam/private avløpsanlegg, forurensning og eiendomsgebyrer. Vi har flere spennende prosjekter på gang, blant annet digitale systemer for fjernavleste vannmålere og implementering av Gemini Privat for effektivisering av våre fagsystemer (slam og tilsyn, tilkobling, utslipp og industri-påslipp)

Fagområdet og prosjektene har et stort fokus i virksomheten og er en viktig del av det samfunnskritiske arbeidet. Stillingen har derfor stor kontaktflate mot publikum, eksterne entreprenører, samt egne driftsavdelinger i kommunen.

Stillingen vil være delt mellom flere oppgaver, og supplere flere arbeidsområder innen faget. Vi søker deg som har interesse og erfaring med Vann og avløp, både tekniske løsninger og saksbehandlingsprosess. Det vil være stort behov for å være oppdatert på gjeldene lover og forskrifter. Brenner du for å yte god service, har øye for detaljer og liker å jobbe strukturert med saksbehandling, tror vi du vil trives hos oss.

Alle søkere må legge ved relevante scannede attester og vitnemål til søknaden.

Aktuelle arbeidsoppgaver
Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester og leveranser. Du vil dermed få varierte arbeids- og ansvarsområder. Om du er rett person for oss , kan arbeidsoppgaver tilpasses etter din kompetanse og interesse i faget. Eksempler på arbeidsoppgaver kan være:

  • Pålegg om utbedring av privat stikkledning
  • Oppfølging av vannlekkasjer
  • Behandling av utslippstillatelser for private avløpsanlegg
  • Tilsyn av private avløpsanlegg
  • Rapportering av data mot myndigheter
  • Registrering mot ledningskartverk
  • Industripåslipp, olje- og fettutskiller

Kvalifikasjoner
Vi søker deg som har interesse og kunnskap fra VA, og som har et ønske om å bidra med å videreutvikle faget VA forvaltning. For oss er det viktig at du lykkes i stillingen, derfor ser vi det som en fordel at du har;

  • Relevant utdanning fra universitet/høyskole (krav om minimum Bachelor)
  • VA kunnskap, både teknisk og juridisk.
  • Erfaring fra saksbehandling
  • Språkkunnskap på det nivået at du kan kommunisere klart og tydelig på norsk, både muntlig og skriftlig på et akademisk nivå.
  • Søker må ha sertifikat klasse B

Personlige egenskaper
For å løse de oppgaver og utfordringer som ligger i rollen som ingeniør- VA forvaltning, ser vi det som en fordel om du liker å jobbe strukturert og nøyaktig, samt at du liker å holde deg oppdatert på det juridiske innen VA. I Arendal kommune verdsetter vi motiverte og kompetente medarbeidere, det vil være mye allsidighet i stillingen. Så om du liker å ta initiativ, kan jobbe selvstendig, har høy grad av gjennomføringsevne og har gode samarbeidsevner, er vi sikker på at du vil både lykkes og trives i rollen

Vi tilbyr
For oss er det viktig at du trives, derfor jobber vi stadig med å utvikle oss som arbeidsgiver. Hos oss vil du få:

  • En faglig spennende og utfordrende jobb
  • Gode muligheter for videreutvikling av egen kompetanse
  • Vi tilpasser stillingens innhold til din kompetanse og interesse
  • Godt arbeidsmiljø, hyggelige kolleger med mye kunnskap
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Pensjon og forsikring i henhold til kommunale vilkår

Kontaktinformasjon
Hilde Aasheim, Avdelingsleder Forvaltning, tlf. +47 971 66 919

Asgeir Øybekk, Avdelingsleder Vann, tlf. +47 909 30 101

Søknadsfrist: 11.01.2023
Foto: Mona Hauglid

Saksbehandler Forvaltning

Vi søker etter deg som ønsker å bidra til økt kvalitet til innbyggere og næringsliv, samt videreutvikling av forvaltningstjenestene i Arendal kommune

Arendal kommune skal være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Avdeling Forvaltning er en av syv avdelinger i enhet Kommunalteknikk og geodata.

Avdelingen forvalter oppgaver innen vannmåler, tilkobling vann/avløp, slam/private avløpsanlegg, forurensning og kommunale eiendomsgebyr. Vi har flere prosjekter på gang, blant annet etablering av digitale systemer for fjernavleste vannmålere for alle abonnenter. Fagområdet og prosjektene har et stort fokus i virksomheten og er en viktig del av det samfunnskritiske arbeidet. Stillingen har derfor stor kontaktflate mot publikum, eksterne entreprenører, samt egne driftsavdelinger i kommunen.

For å ivareta forskrifter og forvaltning av eiendomsgebyr, søker vi etter deg som ønsker å bidra til økt kvalitet til innbyggere og næringsliv, samt videreutvikling av forvaltningstjenestene i Arendal kommune. Brenner du for å yte god service, har øye for detaljer og liker å jobbe strukturert med saksbehandling, tror vi du vil trives hos oss.

Vi ber alle søkere om å legge ved relevante attester og vitnemål til søknaden.

Aktuelle arbeidsoppgaver
Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester og leveranser, og din hovedoppgaven blir å oppdatere og sikre kvaliteten på vannmålerdata i fagsystemet. Aktuelle oppgaver og satsningsområder kan blant annet være:

  • Utarbeide planer for utskifting og kontroll, samt avlesning av vannmålere
  • Oppfølging av vannmålerinstallering
  • Saksbehandling av påleggssaker og søknadsprosesser
  • Oppfølging av eiendomsgebyr
  • Service/ kundekontakt mot innbyggere og næringsliv
  • Delta i ulike digitaliseringsprosjekter som å ta i bruk ulike applikasjoner, tjenesteutvikling og selvbetjeningsløsninger

Kvalifikasjoner
For oss er det viktig at du trives og er motivert for å sette deg inn i våre fagsystemer. For å lykkes i rollen ser vi at det er en fordel om du har:

  • Relevant utdanning fra universitet/høyskole
  • Digital systemkunnskap og interesse for ny teknologi
  • Ønskelig med erfaring fra formidling i ulike informasjonskanaler (nettside/ sosiale medier)
  • Erfaring fra saksbehandling
    Ønskelig med kjennskap innen de nevnte fagområder
  • Språkkunnskap på det nivået at du kan kommunisere klart og tydelig på norsk, både muntlig og skriftlig på et akademisk nivå.
  • Søker må ha sertifikat klasse B (manuell gir, for å kunne kjøre tjenestebiler)

Personlige egenskaper
For å løse de oppgaver og utfordringer som ligger i rollen som saksbehandler forvaltning, ser vi det som en fordel om du liker å ha oversikt og jobbe systematisk. Til rollen ligger saksbehandling, og om du i tillegg er analytisk og teknisk, samt god på å samarbeide på tvers av fag og avdeling, er vi sikker på at du vil lykkes og trives i rollen.

Vi tilbyr
For oss er det viktig at du trives, derfor jobber vi stadig med å utvikle oss som arbeidsgiver. Hos oss vil du få:

  • En faglig spennende og utfordrende jobb
  • En stilling med viktig samfunnsoppdrag
  • Gode muligheter for videreutvikling av egen kompetanse
  • Godt arbeidsmiljø, hyggelige kolleger med mye kunnskap
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Pensjon og forsikring i henhold til kommunale vilkår

Kontaktinformasjon
Hilde Aasheim, Avdelingsleder Forvaltning, tlf. +47 971 66 919

Asgeir Øybekk, Avdelingsleder Vann, tlf. +47 909 30 101

Søknadsfrist: 11.01.2023
Foto: Mona Hauglid
Arendal kommune – Saksbehandler Forvaltning – Ingeniør forvaltning VA