Har du erfaring med avtaleforvaltning og offentlige anskaffelser?

Om stillingen

Vi søker en dyktig fagperson med juridisk kompetanse til å jobbe med avtaler og anskaffelser i et hektisk og trivelig miljø i en innovativ organisasjon.

Du blir en del av seksjon plan og styring i avdeling virksomhetsstyring. Du vil jobbe med avtalemessige forhold og anskaffelser innenfor vår prosjektportefølje, knyttet til forskning og utvikling, innovasjon og teknologi. Stillingen innebærer utstrakt samarbeid med andre fagmiljøer.

Arbeidsoppgaver

  • gi råd i avtalerettslige spørsmål, herunder utarbeide ulike typer avtaler
  • gi råd i anskaffelsesrettslige spørsmål
  • bidra i å utarbeide retningslinjer, rutiner og dokumentasjon
  • gjennomføre anskaffelser

Kvalifikasjoner

Du må ha

  • 3-5 års høyere utdanning innen jus/rettsvitenskap
  • erfaring med utarbeidelse/forvaltning av avtaler/kontrakter
  • gode kommunikasjonsevner muntlig og skriftlig, på norsk og engelsk

Det er fint om du også har

  • erfaring med offentlige anskaffelser
  • erfaring med utviklingsprosjekter i det offentlige
  • erfaring innenfor forsknings- og utviklingsavtaler
  • kunnskap/erfaring om samspillet mellom juss og teknologi

Personlige egenskaper

  • du er ansvarsbevisst og har stor arbeidskapasitet
  • du er nøyaktig i ditt arbeid, jobber målrettet og selvstendig
  • du tar initiativ til forbedringer og bidrar til utvikling
  • du har gode samarbeidsevner
  • du har pågangsmot og gode holdninger i tråd med våre verdier – offensiv, pålitelig og positiv

Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr

  • interessante og utfordrende oppgaver innen digitalisering og forenkling av Norge
  • et godt arbeidsmiljø med en uformell tone og stor vilje til å skape noe sammen
  • gode muligheter for kompetanseheving og en god stipendordning
  • utviklingsprogram for unge medarbeidere
  • fleksibel arbeidstid med god balanse mellom arbeidsliv og privatliv
  • trening i arbeidstiden med inntil 2 timer i uka, godt utstyrt trimrom, bedriftsidrettslag og ulike velferdsarrangement
  • nye og moderne kontorlokaler med fantastisk utsikt over Helgelandskysten
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av landets beste pensjonsordninger, med gunstig boliglån og gode forsikringsordninger
  • hjelp til å skaffe bolig

Stillingen er lønnet som seniorrådgiver med årslønn fra kr 573 900-935 300 avhengig av dine kvalifikasjoner. Det forutsettes at den som ansettes kan autoriseres for BEGRENSET i henhold til sikkerhetsloven. Prøvetiden er seks måneder.  Arbeidssted er Brønnøysund, men mulighet for fjernarbeid etter nærmere avtale og behov.

Inkludering og mangfold

Inkludering og mangfold er en styrke og vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.

Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Les mer om kravene på Arbeidsgiverportalen.

Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

Generelt

Brønnøysund er en hyggelig liten kystby sør på Helgeland med korte avstander til jobb, fritids- og servicetilbud, og har gode kommunikasjonsmuligheter nord- og sørover.  Brønnøy kommune tilbyr gratis barnehageplass og SFO til tilflyttere. Ordningen gjelder frem til 31.12.2023.

For deg som er glad i naturen er Brønnøysund en perfekt base for å komme seg ut. Det er kort vei til flotte opplevelser til lands, til fjells og i skjærgården. Det er to treningssentre i byen, flere idrettslag og Nordlands største klatrehall. Her finnes små restauranter med god, kortreist mat, kaffebar med kunstutstillinger, for å nevne noe.

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette i søknaden. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Du må laste opp relevante vitnemål og attester for å bli vurdert som søker. Vitnemål og/eller karakterutskrifter henter du fra vitnemålsportalen i Jobbnorge. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra NOKUT

Ta gjerne kontakt

Dersom du har spørsmål om stillingene kan du ta kontakt med fagdirektør Frode Åasmund Granås tlf. 948 84 029.

For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på tlf. 75 54 22 20 eller e-post, kundeservice@jobbnorge.no

Om Brønnøysundregistrene

Brønnøysundregistrene utvikler og driver digitale tjenester som gjør kontakten med det offentlige enklere for alle. Vi driver mange av landets viktigste registre og har 430 medarbeidere.

De fleste jobber i Brønnøysund. Vi har også medarbeidere som jobber i Narvik og Oslo.

Søknadsfrist: 12. mars 2023

KONTAKT
Frode Åasmund Granås

Fagdirektør
Tlf. 948 84 029

Seniorrådgiver innen avtaleforvaltning/offentlige anskaffelser – Brønnøysundregistrene