Vil du jobbe tett på større bedrifter på Helgeland, og bidra til en bærekraftig utvikling av næringslivet i regionen?

Kundeansvarlig Mo i Rana

Kundeansvarlig Mo i Rana

Vil du jobbe tett på større bedrifter på Helgeland, og bidra til en bærekraftig utvikling av næringslivet i regionen? Sammen med oss kan du bidra til at bedrifter lykkes!

DNB vokser i takt med næringslivet og vi har opparbeidet oss en solid markedsandel og får stadig nye kunder i regionen vår. Bedriftsavdelingen til DNB i region Salten Helgeland består av 24 kompetente og engasjerte medarbeidere som betjener kunder innen en rekke ulike bransjer ut fra kontorene våre i Bodø, Mo i Rana, Mosjøen og Sandnessjøen.

Gjennom tett dialog og ved å være nysgjerrig på hverdagen til bedrifter og bedriftseiere vil du være med på å bidra til verdiskapning for kundene og en bærekraftig utvikling av næringslivet på Helgeland. Vi samarbeider tett med sentrale bransjemiljøer, har solide økonomiske resultater, tilfredse kunder og høy kvalitet i våre leveranser. Ved å kombinere kunnskap, bransjeforståelse og nettverk finner vi de beste løsningene og være mer enn en bank for kundene våre.

Ansvar og arbeidsoppgaver

  • Rådgivning, salg og relasjonsbygging overfor eksisterende og mulige kunder
  • Ansvar for oppfølging og utvikling av egen kundeportefølje
  • Identifisere og ta kontakt med potensielle nye kunder
  • Vurdere og analysere finansiell og ikke-finansiell risiko for å gi gode råd og tilby riktige løsningerUtarbeide og presentere kredittsaker for besluttende organer
  • Utarbeide og følge opp handlingsplaner for det enkelte kundeforhold
  • Lede kundeteam og samarbeide tett med ulike fag- og produktmiljøer i banken
  • Representere DNB gjennom å delta på relevante arrangementer og arenaer

Om deg
Vi søker deg som brenner for næringslivet i regionen vår. Du liker å snakke med mennesker, tar initiativ til kontakt for å bygge relasjoner og trives med en aktiv arbeidshverdag med varierte oppgaver og problemstillinger. Du er en lagspiller med positiv innstilling og har fokus på å finne gode løsninger sammen med andre.

Din kompetanseprofil

  • Høyere utdanning på bachelor-/masternivå innenfor business/økonomi/finans
  • Relevant erfaring fra bank/finans/regnskap/revisjon eller næringslivet er ønskelig. Kjennskap til næringslivet i regionen er en fordel, men ikke et krav.
  • God forretnings- og regnskapsforståelse
  • Gode analytiske evner med stor arbeidskapasitet
  • God relasjonell kompetanse, gjerne noe salgs- og forhandlingskompetanse
  • Tillitvekkende og pålitelig
  • Resultatorientert og med god gjennomføringsevne
  • Ryddig og tydelig kommunikasjonsform på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig

Vi tilbyr

  • Rollen som kundeansvarlig er selvstendig og givende og gir en spennende og variert arbeidshverdag med faglige utfordringer i et aktivt og sosialt arbeidsmiljø.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling samt gode karrieremuligheter i konsernet. Vi har fokus på god opplæring av nyansatte og kontinuerlig kompetanseutvikling.
  • Du blir en del av et team av dyktige og erfarne rådgiver i et godt arbeidsmiljø hvor det er fokus på lagånd, samspill og sosiale aktiviteter på tvers av avdelingene.
  • Gode vilkår på innskudd, lån og forsikring, samt konkurransedyktige lønnsbetingelser.

Ta kontakt hvis du deler vårt engasjement for næringslivet på Helgeland. Mottatte søknader vil vurderes fortløpende.

Arbeidssted: Mo i Rana

Søknadsfrist: 28.11.2023

Kontaktperson: Rune Martinsen, mob: 996 35 794

I søknadsprosessen trenger du kun å laste opp din CV og svare kort på noen stillingsrelaterte spørsmål. Søknadsbrev er ikke et krav, men du kan selvfølgelig laste det opp som et vedlegg om du ønsker.

Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av søkere for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og annen dokumentasjon. Denne bakgrunnssjekken blir gjennomført av Semac og gjennomføres ikke uten samtykke fra søkeren. Aktuelle søkere vil motta nærmere informasjon om dette.

For stillinger som krever autorisasjon og/eller godkjenning av egnethet, forutsettes fremlagt politiattest. Vi gjør oppmerksom på at vi aldri vil be om BankID-informasjon i søknadsprosessen.

DNB Bank ASA Norway
Menneskene er selve DNA-et i DNB. Siden 1822 har kloke hoder jobbet sammen for å finne de beste løsningene for kundene våre. I dag er DNB mye mer enn Norges største bank. Vi er en teknologidrevet finansinstitusjon som på stadig nye måter knytter mennesker og ideer til kunnskap og kapital.

Mangfoldig er noe vi er, men inkluderende er noe vi hver dag velger å være. Vi gir rom for deg og dine tanker, og vi lover å gjøre vårt aller beste for at du skal føle deg hjemme hos oss. En jobb i Norges største finanskonsern byr på faglige utfordringer i et spennende arbeidsmiljø med mange muligheter. Gjennom ansatte med ulik kompetanse og bakgrunn kan vi sammen skape en attraktiv og fleksibel organisasjon, tilrettelagt for utvikling og endring. 

DnB – Kundeansvarlig Mo i Rana