Fremtind

Stilling/tittel
Leder kunderelasjonsløsninger

Arbeidsgiver
Fremtind Forsikring AS

Kontaktperson
Bendik Blindheim
Hedda Tollefsrud
Tlf. 22 06 87 00

Hjemmeside
fremtind.no

Leder kunderelasjonsløsninger

Fremtind Forsikring AS

Fremtind Forsikring er landets tredje største forsikringsselskap – og den største leverandøren til forsikring som selges i bank, med ambisjoner om å bli ledende, og ta plassen som morgendagens forsikringsselskap. Bak Fremtind står SpareBank 1 Gruppen og DNB som eiere og distributører.

Fremtind har et stort, internt teknologimiljø, organisert i kryssfunksjonelle team, som arbeider tett med de ulike forretningsenhetene i å levere verdi for kunder, distributører og partnere. De forvalter store deler av systemporteføljen selv, i tillegg til å være stor innkjøper av standardløsninger.

Fremtind Digital ønsker å gi økt trykk og fokus på de løsninger som er sentrale i arbeidet med å utvikle kunderelasjonene og individualisere kundedialogen. En viktig start på dette er å samle løsningene for CRM og kundedialog under det nye området kunderelasjonsløsninger.

Til å lede et område under endring og utvikling, søker vi en erfaren leder med bakgrunn fra strategisk og operativ teknologiledelse og digital transformasjon. Området har i utgangspunktet ansvar for selskapets CRM- og kundekommunikasjonsløsninger, men vil også være sentral i utvikling av nye løsninger og teknologitransformasjon i selskapet.

Dette innebærer blant annet følgende oppgaver:

  • Være en sentral del av og delta aktivt i Fremtinds digitale ledergruppe, ikke bare på vegne av eget område, men som en viktig bidragsyter til å gjøre virksomheten bedre
  • Lede og utvikle området kunderelasjonsløsninger, i dag 15 ansatte
  • Bidra til å definere og videreutvikle strategien for kunderelasjonsløsninger
  • Være drivende for videreutvikling av de samme løsningene herunder nødvendige transformasjoner og skyreiser
  • Sikre nødvendig fornyelse av plattformen for kundekommunikasjon
  • Videreutvikle Fremtinds robotkapabilitet (RPA)
  • Sikre ytterligere gevinstrealisering for selskapet, distributører og kunder gjennom å tilrettelegge for god kundeinnsikt, CRM og riktig bruk av data i kundeleddet

Bakgrunn

Vi søker deg som brenner for teknologi og ledelse, og som kan bygge bro mellom as-is og to-be. Du er en handlekraftig og strategisk bevisst leder som evner å bygge relasjoner internt og eksternt, i et utviklende miljø med skiftende prioriteringer. I tillegg søker vi deg som er vant til å sette retning, samtidig som du har kontroll på det operative og trives med å «selge» ideer og visjoner til miljøer med ulik forståelse.

Du er dreven, men fortsatt nysgjerrig på hvordan data og teknologi strategisk og operasjonelt kan anvendes for å skape ny verdi og bedre kundereiser. Samtidig er du tålmodig og jobber aktivt med å utvikle felleskap og mennesker. Videre ser vi etter følgende kvalifikasjoner når vi vurderer kandidater:

  • Operativ erfaring med og dokumenterte resultater fra digitale transformasjonsprosesser, herunder automatisering og effektivisering av kundedialog, strategisk og operativt
  • Erfaring med operativ og strategisk IT-ledelse, herunder produkt- og tjenesteutvikling
  • Høyere utdanning på universitets- eller høgskolenivå
  • Erfaring med å bygge og utvikle tverrfaglige team som sikrer god samhandling og måloppnåelse
  • Kommuniserer tydelig og effektivt, spesielt omkring komplekse eller vanskelige problemstillinger
  • God og bred teknisk forståelse og interesse

Stillingen som Leder kunderelasjonsløsninger kan tilby deg:

  • Muligheten til å være med på å bidra til at Fremtind blir nr. 1
  • Potensial for å ta et større operativt ansvar for selskapets teknologitransformasjon
  • En spennende lederstilling i Ledergruppe Digital med stort utviklingspotensial og -mandat 
  • Engasjerte kollegaer, godt arbeidsmiljø og stor takhøyde
  • Moderne lokaler sentralt i Oslo sentrum, samt fleksibilitet i hvor arbeidet utføres

For nærmere informasjon om stillingen, vennligst kontakt Bendik Blindheim eller Hedda Tollefsrud i ISCO Group på tlf: 22 06 87 00. For å søke stillingen, vennligst last opp din CV og søknad snarest og senest innen 18. januar 2022.

Wergelandsveien 7
0167 Oslo
+47 22 06 87 00
post@iscogroup.no

Logo Linkedin

Fremtind – Isco Group